Frågor & Svar

 

1.  Är det årets modell av bollar när jag handlar hos er?
2.  Vad gäller kring olika bildformat mm?
3.  Hur handlar jag?
4.  Finns varan i lager?
5.  Hur sker leverens av mina varor?
6.  Hur returnerar jag en vara?
7.  Hur vet jag att min beställning registrerats?
8.  Kan jag beställa från ett annat land?
9.  Varför har inte mina varor kommit?
10.  Hur lång tid tar det tills jag får mina varor?
11.  Hur avbeställer eller kompletterar jag en order?
12.  Hur tar jag bort en produkt från varukorgen?
13.  Jag har glömt mitt lösenord - hur gör jag?
14.  Kan jag beställa på annat sätt?
15.  Hur hittar jag de produkter jag vill köpa?
16.  Hur behandlar Golfbollen.nu mina personuppgifter?




1.  Är det årets modell av bollar när jag handlar hos er?

Ja, när du handlar hos oss får du alltid årets modell av bollarna. Det beror på att vi ej har några egna lager som riskerar att bli liggande utan våra orders levereras direkt från respektive tillverkares fabrik.

2.  Vad gäller kring olika bildformat mm?

Det viktigaste är att din bild är högupplöst, dvs att den har en hög upplösning (många bildpunkter) som gör den möjlig att trycka utan att bilden blir taggig eller oskarp. Tänk på att en logotype eller bild kan se bra ut på din datorskärm men ändå inte blir skarp i riktigt tryck på en golfboll.

Ett sätt att se om bilden är högupplöst på är genom att se hur stor bildfilen är. Ju fler kb eller mb desto bättre är bilden i regel för tryck. Helst ska din bildfil som du skickar till oss vara minst 800 kb eller större (skicka inte större än 5 mb) och i formaten jpg, tif, eps eller pdf.

Viktigast är dock alltid storleken och vikten. De flesta format brukar fungera.

3.  Hur handlar jag?

Om du inte redan är kund på Golfbollen.nu:
1. Välj valfria produkter och bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp-knappen". Fyll i rätt antal vi varje produkt.
2. Välj betalningssätt samt fraktsätt.
3. Registrera dig genom att följa instruktionerna.
4. Du får direkt en bekräftelse på din order samt registrering via e-post.

Om du redan är kund hos Golfbollen.nu:
1. Välj valfria produkter och bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp-knappen".
2. Klicka därefter på "Gå till kassan" vid kundvagnen längst ner till höger. 
3. Fyll i:
a) din e-postadress
b) ditt lösenord 
4. Därefter, tryck "Logga in". Bekräfta ditt köp genom att klicka "Beställ" längst ner på sidan.
5. En bekräftelse på ditt köp kommer därefter direkt via e-post. Du får även ett epostmeddelande med en länk där du kan följa din varas väg till ditt utlämningsställe. 

4.  Finns varan i lager?

Alla logobollar trycks hos respektive tillverkare. Det innebär att vi inte har några egna lager utan dina logobollar levereras direkt ifrån tillverkaren till din önskade leveransadress. Hela processen tar ca 10-15 dagar från leveransgodkännande.

5.  Hur sker leverens av mina varor?

Leverens sker direkt från tillverkaren som också trycker din logotype på bollen. Oftast använder tillverkarna en speditionsfirma när de kör ut bollarna. Bollarna levereras alltid direkt till din önskade leveransadress.

6.  Hur returnerar jag en vara?

Om Golfbollen.nu har gjort fel eller skickat en defekt vara så har du rätt att byta ut den mot en riktig vara. Vi står i det fallet även för ev. extra fraktkostnader.

Om du mottagit en vara du inte är nöjd med vill vi att du börjar med att skicka epost (info@golfbollen.nu) med ditt ordernummer och information om varför du inte är nöjd. Sedan gör vi gemensamt upp en plan för att lösa problemet.

7.  Hur vet jag att min beställning registrerats?
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning till den e-postadress du angivit. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss senare. Om du inte mottager någon orderbekräftelse inom kort kontakta oss genom att skicka epost till info@golfbollen.nu
8.  Kan jag beställa från ett annat land?
Vi levererar tillsvidare endast till adresser i Sverige.
9.  Varför har inte mina varor kommit?

Du kan kontrollera din orderstatus direkt på sajten. Gå till "ditt konto" och skriv in ditt ordernummer. Det hittar du i den orderbekräftelse du fått via epost då du beställde.

 

10.  Hur lång tid tar det tills jag får mina varor?

När du gör en beställning tar det normalt ca 2-4 dagar innan du får ett digitalt korrektur att godkänna. När du godkännt korrektur tar det sedan ca 10-15 arbetsdagar innan dina logobollar levereras till dig. Under högsäsong (april-juni) kan det hända att det är något längre leveranstider. Har du frågor kring din leverans kan du maila ordernummer och din fråga till info@golfbollen.nu

Eventuella förseningar eller avvikelser från ovanstående leveranstider beror nästan uteslutande på någon av följande faktorer: Dåligt tryckunderlag, för låg kvalité eller långa texter och bilder som blir oläsliga i tryck. Detta innebär att tryckeriet måste återkomma med egna förslag på ändringar eller be om nya underlag vilket alltid tar extra tid. Långsamt godkännande av korrektur är en annan orsak till långsammare leveranser. Under högsäsong när tillverkarna har som allra mest att göra kan även dessa vara något långsammare än normalt. Högsäsong för tillverkarna av logo är i regel april och maj. Med andra ord kan du göra mycket själv för att påverka leveranstiden om det är viktigt med snabb leverans. Se till att skicka ett högupplöst bra tryckunderlag som ser ut exakt som trycket du vill ha på dina bollar. Se till att svara med vändande epost på det digitala korrektur du får så att tryckeriet så fort som möjligt kan lägga in dina bollar i tryckkön.

11.  Hur avbeställer eller kompletterar jag en order?

Du har alltid rätt att ångra din beställning fram till dess att vi fått ett godkännande av det digitala korrekturet. När det är godkännt har tillverkaren börjat ta fram dina logobollar och då är det för sent att ångra sig. Eventuella frågor kring att ångra sig skickar du så fort som möjligt till info@golfbollen.nu

12.  Hur tar jag bort en produkt från varukorgen?
Klicka på "ta bort" i din varukorg. När du genomfört din ändring så uppdateras din varukorg automatiskt.
13.  Jag har glömt mitt lösenord - hur gör jag?
Klicka på "ditt konto" och välj sedan "glömt lösenord". Skriv in din mailadress och välj skicka. Inom ett par sekunder finns lösenordet på er mail.
14.  Kan jag beställa på annat sätt?

Vi tar endast emot beställningar via www.golfbollen.nu eller via epost till info@golfbollen.nu

Om det av tekniska skäl inte skulle fungera att beställa från hemsidan kan du skicka din beställning via epost till info@golfbollen.nu. Var noga med att ange namn och adress och telefonnummer om du mailar. Glöm inte att bifoga din logotype eller information om ditt önskade tryck. 

15.  Hur hittar jag de produkter jag vill köpa?
Använd sökmotorn längst upp på sidan, skriv in det du vill söka på i det tomma fältet. Tryck sedan på sök. Alternativt så kan du välja enskad kategori i menyn till vänster eller välja direkt från förstasidan. 
16.  Hur behandlar Golfbollen.nu mina personuppgifter?
När du handlar på Golfbollen.nu uppger du information som t ex namn, adress, telefonnummer och personnummer och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi lämnar aldrig vidare några av dina personuppgifter till tredje part.

Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av Golfbollen.nu. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss via mail.